Ankara'nın kapalı havasında fotoğraf çekecek güneşi bulamasam da, arkasına bu siyah fonu koyarak çektiğim bu üçlünün (aslında 3...

Sheaffer 440 Imperial , Leuchtturm1917 Notebook ve Aurora Black İncelemesi

Şubat 09, 2016 Teknofil 0 Comments



Ankara'nın kapalı havasında fotoğraf çekecek güneşi bulamasam da, arkasına bu siyah fonu koyarak çektiğim bu üçlünün (aslında 3,5lu denebilir bir de pen loop var) incelemesini koyayım istedim.


Leuchtturm'un defterlerini biliyorsunuz. 2 yıl önce turuncu dotpad olanını yine bu blogta incelemiştim. -Bakmak isterseniz.- Bu yıl A6 boyutunda Antrasit (gri) renkli olanından aldım. Belli bir amaç için. (belkide sadece buraya konuk etmek için...) Kağıt kalitesi ve dolma kalemlerle çok iyi anlaşması olsun; sırt etiketi ve ıslak imzalı teşekkür kartı gibi gönül alacak küçük şeylerle birlikte gelmesi bu defteri arzulanabilir kılıyor.


Atlamış olmayayım bir de uçak hangarı gibi arka cebi var. :)

Pen loop'u ve Mürekkep şişesindeki mührü size kolajlı halde bir çok fotoğrafla göstermek istiyordum. Fakat Milli Kütüphane'nin bilgisayarlarında bu mümkün değil gibi görünüyor. (bir hayal kırıklığıda burada, eskiden buranın kafeteryasında çok güzel ton balıklı salata yaparlardı. Fakat orası kapanmış yerine Simitçi Dünyası açılmış. Aslında daha güzel olmuş ama o salatayı bunların yapamayacağını biliyorum.) Konuyu fazla dağıtmadan birer fotoğrafla açıklamaya çalışayım sizlere.



Pen loop'u arkasındaki folyoyu çıkararak bu cebin üzerine göz nizamıyla ortalı bir şekilde yapıştırıyoruz. Önceki incelemede bahsettiğim gibi, hiç şüpheniz olmasın kaleminizi kendi malıymış gibi sahipleniyor. Kendinden ayırmıyor bu sadık halkamız. :)



Aurora'nın mürekkep şişeleri hepsinde (Siyah, Mavi; 30 ve 45 ml olarak) bu silikondan yapılmış mühürlerden var.







Çok güzel bir ambalajı var ama çıkardığınızda çırılçıplak adsız adressiz duruyor. O yüzden ambalajıyla saklamayı düşünüyorum ben.








Sheaffer 440 Imperial'imizin eski tip sıkmalı konvertörüyle mürekkep dolduruyoruz. Tek başına hiç fotoğraflanmamış ama kısaca bahsedecek olursak; Sheaffer bir amerikan firması kapağındaki Made in USA ibaresinden de anlaşılacağı üzere ve 440 Imperial modeli de 90'lardan beri üretimde değil. Bir nevi Vintage kalem anlayacağınız. Metal gövdelisi ve plastik gövdeli olanı var. her ikiside metal kapak ve Ülkemizde 2. El piyasası 100-120 TL olan bir kalem.


Son olarak yazı denemesine bakıp incelemeyi burada noktalıyorum. 
Yazının başında övdüğüm kadar iyi bir performans gösterdiğini söyleyebiliriz. 80 Gramlık kağıdında hiç kanama ve kırçıllanma yok, kesinlikle. Mürekkep bu güne kadar kullandığım siyahların en iyisi. Akıcılığı 
ve kuruma hızı beni mutlu etti. Sadece arkadan biraz görünüyor tabii bunu umursuyan bir tipseniz üzülerek böyle bir defterden mahrum kalacağınızı söylerim.

Daha güneşli günlerde görüşmek üzere!

0 Yorum: