Bu Blogger turuncusu set ile Şubat ayının üçüncü haftasını renklendirmek istiyorum, müsadenizle. Uzun süredir bendeydi tabii bunlar....

Pilot Kaküno, Fabriano Traccia ve Sailor Jentle Apricot Incelemesi

Şubat 21, 2016 Teknofil 2 Comments


Bu Blogger turuncusu set ile Şubat ayının üçüncü haftasını renklendirmek istiyorum, müsadenizle.


Uzun süredir bendeydi tabii bunlar. Fabriano'yu iki kez dolma kalem buluşmalarına götürdüm, gezdirdim. Benim için tam bir test defteri oldu kendisi. Yaşını almış abilerin-amcaların binlerce liralık kalemlerini hep bu defterle denedim.

  • Günlük kullanıma uygun oldup olmadığı birazda size bağlı. Ciltsiz, Sprialsiz ince kapaklı haliyle pek çanta defteri gibi durmuyor. Ama -benim yapamadığım gibi- elyazınızla sanat eserleri ortaya koyabiliyorsanız, akıllı telefonunuzdan sonra en önemli sosyal medya yardımcınız Fabriano olmalı.

Fabriano bir İtalyan markası olduğu için adının İtalya'da bir semt ismi olduğuna şaşmamalı. Traccia modeli 120 yaprak, 60 gr/m2 gramajda. Bizde ki A5 boyunun yanı sıra A4 ve A6 boyuda var. 3 farklı kapak rengiyle satılıyor ama sanıyorum ki renkler bir özelliği temsil etmiyor. kapağı açınca böyle sade 'Blank Space' tarzında karşılıyor bizi. Sayfaları takvim yaprağı gibi zahmetsizce koyuyor. Yani bir yaprak sonrasına bir şey yazmayı pek düşünmeyin derim. Çek kopar tarzı bir defter bu.


Kaleme gelince Kalemlik facebook sayfası sayesinde Duru hanımdan aldığım Kaküno. Çok sevimli ve uygun fiyatlı bir başlangıç kalemi. - Kutusu da duruyordu incelemesini yapıcam diye saklamıştım. Ama içine girsem kendimi bile bulamayacağım bir dolapta kaldı. - Yukardaki fotoda da gördüğünüz gibi çok kolay dağıtılıp birleştiriliyor. Yani zor temizlenen revnaklı mürekkeplerinizi de bu kalemde kullanabilirsiniz.

  • Aynı zamanda Pilot 78G 'nin o muhterem Broad ucunu buna takabilirsiniz. Pluminix'ten Metropolitan'a kadar tüm Pilot uçları aynı sistem, aynı boyuttalar. Böylece Fabrianomu bir sample takasında taa İstanbullardan bana gönderen Berk Fidan'ın dediği gibi ilişkinize yeni bir renk katabilirsiniz. 

Mürekkebimiz Japon ruhuyla üretilen Sailor Jentle, Apricot (kayısı) rengi. Yukardaki kolajda göstermek istediğim şey ise mürekkep şişesinin rezervuarı. Orada bir delik olduğunu göstermeye çalışırken yanlış anlaşılmış olabilirim. Mürekkebi o delikten çekmiyoruz. :) Şişeyi ters çevirip düzelttiğimizde bu plastik havuza mürekkep doluyor. Kalemi derinlere daldırmadan buradan mürekkebi alıyorsunuz. Yaklaşık 2 dolumluk bir havuzu var.



Şimdi kalemi mürekkebi aldınız bi köşeye nasıl dolduracaksınız. Elbette bir çok yolu var. CON-50 adıyla satılan Konvertör(Dönüştürücü) ile mürekkep çekebilirsiniz. Ama benim gibi şırınga ile boş bir kartuşa da enjekte edebilirsiniz. "Kara Düzen"den kim ölmüş :)


Yazı deneyimize gelince, size ne kadar ince olduğunu göstermek için deneysel bir yol izledim. Böylece cama bantladığım iki ayrı kağıttan böyle bir filigran etkisi yakalamış oldum.


Birde kuruma sürelerini şuraya not edersem bu incelemeyi de noktalayabilirim. Kağıt sık perdahlı olmasına rağmen çokta geç kuruduğu söylenemez. Tek bir kalemle bunu demek ne kadar doğru ama bir Clairefontaine kadar ıslak bırakmıyor sayfaları.

Herkese Renkli Günler :)

Defter(İstanbul'dan Berk'in Hediyesi): 9 ₺ geçen senenin fiyatı
Mürekkep(Antep'ten Celal'in Hediyesi): 40 ₺ geçen sene 25 ₺ idi halbuki
Kalem : 40 ₺ - 50 ₺ arası

2 yorum:

  1. Inceleme guzel olmus. :) Fabriano'nun semt ismi oldugunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim. Bende firmanın Vikipedi sayfası var mı diye ararken öğrenmiş oldum. :)

      Sil