Merhaba herkese, Bir zamanlar telefon sehpasının altında duran telefon fihristini hatırlarsınız. Genellikle Sabit hat numaraları yazılırd...

HAFTALIK #11 Telefon Fihristi

Kasım 11, 2014 Teknofil 0 Comments


Merhaba herkese, Bir zamanlar telefon sehpasının altında duran telefon fihristini hatırlarsınız. Genellikle Sabit hat numaraları yazılırdı bu deftere, sonra ev telefonu sadece internet bağlatmak için kullanılır oldu. Bazı internet sunucuları bunu bile istemiyor artık.

Ama bu pek kullanılmayan katalog defteriyle burada ne işimiz var. Telefonunuzun bozulduğunu düşünün ve başka bir telefon da alamıyorsunuz. Tüm dünya el birliği etti de para verseniz dahi telefon alamıyorsunuz. Sevdiklerinize nasıl ulaşacaksınız? Hepsinin numarası aklınızda mı peki?

Belki şimdi daha anlamlı geliyordur telefon fihristi tutmak. Tahmin edeceğiniz üzere, üç hafta önce telefonum bozuldu ve hiç bir yerden cep telefonu satın alamadım. Sigortalı işte çalışmıyorsanız size telefon satamayız diyorlardı. Öğrencilik sigortalı bir işte çalışmaktan daha karlı iken neden sigortalı işte çalışayım ki?


Bende bu üstü kedili kartlardan aldım. Ne yalan söyleyeyim sadece istediğimde aramak ve kimsenin beni arayamaması hoşuma gitti. Üstelik tarifeleri de uygundu. Birini arayacağım zaman telefon fihristimi ve Tekno Tekirli kartımı alıp yurdun sekiz ayrı noktasından birinde kullanıyorum. Parklarda sokaklarda ve tren garlarında açıkçası her yerde bu ankesörlü telefonlardan var.Sadece bununla kalsa iyi. Bu mavi gözlü kedi siz telefon kartı kullanınca bayılıyor!


Bu hafta bitirdiğim bir kitaptan da bahsedeyim size John Green'in Kağıttan Kentler'ini okudum. Bu, yazı yayınlamadığım arada. Kartografların telif hakkı tuzağı olarak haritalarına hayali semtler koyduğunu öğrendim. Daha çok şey kapabilirdim bu kitaptan tabii ki. Hikaye örgüsü falan harikaydı. Ama bir üç-dört sene önce basılsaydı da okusaydım daha anlamlı olabilirdi. Biraz yaşımın geçtiğini falan hatırlattı bu kitap. Hayali bile olsa, zengin ailelerin çocukları da olsalar kimsenin kitaptaki gibi bir lise hayatı yaşayabileceğini düşünmüyorum.


Daha çok öykü okumayı düşünüyorum bu günlerde. Hafta sonu Ankara'ya gittiğimde aldım bunları. -Uykusuz Yaz sayısını almayacağım diye direniyordum fakat yaz bitti ve aldım iyi ki almışım :) - Öykü kitapları ile ilgili fikirleriniz varsa 320ye50 piksellik beyaz boşluğa bir şeyler yazın.

Herkese Bol Haftalıklı Günler :)
Kutlu-geçmiş-dolma-kalem-günleri

0 Yorum: