Çekiliş kazananlarına hediyelerini gönderdikten sonra, aybaşı bir haftalık yazayım dedim. Bu hafta konumuz Berk ile uzun uzadıya görüş ...

HAFTALIK #9 Geocaching

Eylül 02, 2014 Teknofil 2 Comments


Çekiliş kazananlarına hediyelerini gönderdikten sonra, aybaşı bir haftalık yazayım dedim. Bu hafta konumuz Berk ile uzun uzadıya görüş paylaştığımız Geocaching oyunu hakkında. Peki nedir bu Geocaching?

"Geleneksel geocache; geocacherin su geçirmez bir kutu içine bir kalem ile birlikte bir adet kayıt defterini koyarak, kutuyu koyacağı yerin koordinatlarını kaydederek, kutuyu üzeri açık bir yere (GPS cihazları kapalı yerlerde düzgün çalışmamaktadır) saklanmasıdır" Kaynak Vikipedi

Geocaching oyunu GPS kullanımını artırmak amacıyla türetilmiş bir oyundur. Kırsalda, trekking yapılacak alanlarda spor ile karışık yapılabileceği gibi şehir içinde teferruatlı aletler kullanmadan da oynanılabilir.

Benim hazırladığım cachelerden birkaçı
Geocache kutuları (Cacheler), su geçirmeyen her hangi bir kapalı kaptan yapılabilir. Şehir içinde ise bu kutular, muggle'lar (oyunu bilmeyen kişiler) tarafından bulunmasın diye küçük boyutlarda yapıldığı için genellikle içinde sadece kayıt kağıdı (log sheet) bulunur. Geleneksel geocache'te ise oyuncular kutudan hediye alabilir ve kutuya hediye bırakabilir. Site üzerinden takip edilebilen Geocoinler ve TravelBuglar da mevcuttur.
Gittiğim tüm kutulara -yer müsaitse- dolma kalem kartuşu bırakıyorum.
Maksat dolma kalem kullananlar geocache yapanlar gibi artsın, çoğalsın :)
Gördüğünüz gibi bu sporla karışık oyun sizi kendi şehrinizde turist gibi gezdiriyor. Görmediğiniz yerleri görüyor, keşfediyorsunuz. İstanbul başta olmak üzere Ankara gibi büyük şehirlerde bir çok cache saklı bulunmakta. Ben de ilk kutumu Ankaray hattı üzerindekilere bakarak Maltepe'de bulmuştum :) Toplu ulaşımın gidebildiği çoğu yere gittim bir hafta boyunca ve 3-4 tane de kutu sakladım şehrin bir yerlerine. Bu kutuları imal ederken ve saklarken Berk'in yardımı büyük oldu.

30 Ağustos'ta da Ankara Geocaching Takımı'nın düzenlediği bir buluşma vardı. Her ne kadar newbie olsam da yeni şeyler öğrenmek ve bunları okuldayken uygulamak için Varuna Gezgin Cafe'deki toplantıya katıldım.
Ankara'da ki çoğu cache'i saklayan insanlar oradaydı. Tanıştık bulamadığım kutularından onların kaybolan kutularından kısacası oyunla ilgili çoğu şeyden bahsettik.


Kış aylarında Ankara'da olamayacağım için Geocaching Sivas'ı kurmamı söylediler. Daha doğrusu Sivas'ta nasıl yaparım bu işi diye akıl danıştım biraz :) Çok hoş bir cafe keşfetmiş oldum aynı zamanda. Konsepti gezginlerle ilgili olan, ilk olarak eskişehir'de gezginlerin kurduğu bir cafe&bar imiş burası.
En son yaptığım kutulardan biri. Şu an Kızılay Meydanında duruyor gidin bir bakın :) 
Normalde bu yazıyı sabah yazacaktım ama yukarıdaki kutuyu kızılayın ortasındaki işe yaramaz,çiçeğe benzer ekranın arkasına saklamak için kızılaya gittim. Trafik polisleri ve sürekli meydana bakan polis arabası varken biraz sorun oldu. Ben normalde kimsenin yürümediği yerden o ortadaki şeye gidip çiçeklere basmamaya çalışırken bir yerlere takıştırdığımda polisin biri ne koydun oraya dedi. İnanır mısınız belkide bu yazıda yazan her şeyi o trafik polisine anlattım. İnanmadı :) Nasıl yani kağıt mı var sadece deyip o tarafa yürüdü. Ben de peşinden gittim. Geri bana söktürdü lanet olası şeyi. Sonra ben oradan oraya yürürken gözaltına alınabileceğimi falan düşündüğüm için elim ayağım boşaldı sayılır. Masum bir oyun olduğunu anlayıp, Senin-Terörist-Olmadığını-Biliyordum bakışıyla geri koy onu diye emir verdi. Bende koydum bir şekilde ama nasıl koydum hatırlamıyorum yolu da geçerken nereye gideceğimi şaşırdım öyle heyecanlı bir aktivite anlıyacağınız

İsterseniz Geocaching.com dan yakınınızdaki kutuları aratın yada benim sakladığım kutuları ziyaret edin. :)

Herkese Bol Aramalı-Bulmalı Günler .)

2 yorum:

  1. tebrikler Ankara...
    Istanbul ekibi olarak Ankara'ya bir sorti daha yapmamız gerekecek.. Biz gelene kadar daha çok kutu saklayın e mi? :D
    gelince çoşalım....

    YanıtlaSil
  2. Evet heyecanlı bir aktivite. :)
    Bunları okuyunca keşke Istanbul buluşmasına gitseymişim diye düşündüm. Bir dahaki sefere artık.
    Ya o sakız kutusu boyanınca ne kadar güzel olmuş.
    Bu gidişle ben senden tavsiye isteyeceğim :D

    İşte bu da böyle parça pinçik bir yorum oldu. Herkese selamlar :D

    YanıtlaSil